TØNSBERGS BLAD 25. april 2023

Publisert av Mariann Valla den 29.04.23.

I år har Lions Club Tønsberg/Sem inngått samarbeid med Flint fotball. 80 unge fotballspillere, jenter og gutter, gleder seg nå til å ringe på dørene for å selge tulipanbuketter. Medlemmer i Lions sammen med lagledere og foresatte har kurset spillerne og gitt god informasjon. Det er også en ekstra motivasjon at her jobber spillerne for eget prosjekt da noe av inntekten går direkte til lagene. Jentene planlegger for deltakelse på Dana Cup og guttene ser fram til Norway Cup.

Lions Club Tønsberg/Sem har gjennom mange år valgt ungdomsarbeid som hovedsatsning lokalt, blant annet Lions Skoleprosjekt som er et rusforebyggende og holdningsskapende samarbeidsprosjekt med ungdomsskolene i Tønsberg kommune. Det er derfor ekstra hyggelig at klubben nå også har etablert samarbeid med Flint fotball hvor unge spillere bidrar i frivilligheten.

Nina Tapio, daglig leder i Flint fotball, er glad for samarbeidet. Hun sier at Lions sitt motto «Det er bedre å bygge barn enn å reparere voksne» er helt i tråd med deres samfunnsengasjement og beskrivende for tanken bak veldig mye av det Flint jobber med. Hun uttrykker videre at Flint setter stor pris på å være med på Lions Tulipanaksjon, og synes det er raust av Lions Club Tønsberg/Sem at lagene som skal ut å selge tulipanbuketter får en liten andel av salget.

På bildet ser vi forventningsfulle fotballspillere som er klar til innsats, fv. Tobias Magnussen Fritzøe, Aksel Stormo Bredesmo, Marcus Emilian Andersen-Sæther, Tuva Bekkevold og Lise Stene.

Flint og Lions er stolte over samarbeidet, og håper nå at unge spillere blir tatt godt imot når de ringer på dørene med hendene fulle av tulipanbuketter.